معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طی سال های اخیر انتخاب رشته‌های تحصیلی بیشتر به سلیقه خانواده‌ها و بدون توجه به نیاز جامعه انجام شده است.

انتخاب رشته‌های تحصیلی  با سلیقه خانواده‌هابه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدرضا بسامی  با اشاره به  انتخاب رشته‌های تحصیلی  با سلیقه خانواده‌ها و بدون توجه به نیاز جامعه بیشتر گفت: ۶۷ درصد از رشته‌های نظری به سمت گرایش تجربی بود تنها ۱۵ درصد از این دانش‌آموزان در رشته‌های مورد نظرشان پذیرش می‌شدند.

طرح هدایت تحصیلی به گفته بسامی، قرار است دانش‌آموزان دوره متوسطه را به سوی نیاز جامعه و بازار راهنمایی کند و از رواج علم بدون عمل در جامعه جلوگیری می‌کند، در این راستا براساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد سهم فنی و حرفه‌ای باشد تا بتوانیم دانش را به محصول تبدیل کنیم.

این مسئول تولید نیاز و توازن رشته‌ای را مهمترین عامل رفع بیکاری و مشکلات جامعه دانست و گفت: طرح توازن رشته‌ای را از سال گذشته به صورت جدی با همکار‌ی مردم و معلمان پیگیری کردیم به طوری که آمار در رشته تجربی از ۶۷ درصد برای نخستین‌بار در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده که نتیجه این انتخاب در آینده مشخص می‌شود.

بسامی گفت: تمایل به گرایش رشته ریاضی قبلا چهار درصد بوده که هم‌اکنون به هشت درصد رسیده که این نوید‌بخش آینده خوبی برای استان، شغل‌ها و حرفه‌های مرتبط به این رشته است.

انتهای  پیام/ز


۶۷ درصد از رشته‌های نظری به سمت گرایش تجربی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.